Projektové vyučovanie pre žiakov 7. - 9. ročníka
V závere októbra sme si netradičným spôsobom pripomenuli význam diela, aktivít i myšlienkového posolstva Ľudovíta Štúra, ktorý nabádal k prekonaniu egoizmu; s jeho ideou prežiť život prospešný iným by sa mala stotožniť najmä dnešná komerčná spoločnosť.
Projektové dvojhodinové vyučovanie bolo zaujímavé miestom realizácie, aktivitami, prívalom nových informácií a spôsobom hodnotenia. Vytvorili sme si interaktívnu učebňu, v ktorej sme inštalovali materiál vypovedajúci o Ľudovítovi Štúrovi: fotografie, plagáty, myšlienky, rodokmeň, životopis, básne, úvahy, ukážky rukopisu, fakty o štúrovcoch, Slovenské národné noviny, Slovenský prestolný prosbopis, text Žiadostí slovenského národa, texty v Štúrovej kodifikácii. Všetci absolvovali hodinovú prezentáciu o živote a diele Štúra, po ktorej v skupinách pracovali na deviatich úlohách. Úlohy boli pripravené tak, aby nielen preverili úroveň vedomostí, ale súčasne rozvíjali kritické myslenie a tvorivosť: doplnenie a vysvetlenie scenára pamätného výstupu štúrovcov na Devín – inscenačná metóda, doplnenie myšlienkovej mapy Štúr, päťlístok Štúr, jazyková analýza textov v Štúrovej kodifikácii, slepá mapa – vytvárame mapu miest, ktoré súvisia s pôsobením Štúra, interview so Štúrom, štyri provokujúce otázky, vysvetlenie jeho myšlienok, tvorivé kombinovanie faktov o živote. Všetci pracovali s nadšením a niektoré triedy nadpriemerne dobre, lebo boli motivované ziskom žolíkov ( žolík proti domácej úlohe, proti skúšaniu a proti písomnej práci), tento spôsob odmeny sa nám osvedčil minuloročný projekt. Pochvala patrí každej triede, mimoriadny výkon predviedla 7.A pri dopísaní scenára prijatia slovanských mien a programu na Devíne.
vyučujúce slovenského jazyka a dejepisu